Nem tudok leszakadni a kenyérsütés témáról. Az első kovászom még közel sincs használható állapotban, de ez adta az ötletet, hogy egy kicsit hosszabb ideig keljen az élesztős is. Így esett, hogy ezt a cipót két napig dédelgettem, etetgettem, gyúrogattam:

Furcsa ahogy alakul át az alapanyag. Egészen lággyá, puhává, szinte folyékonnyá vált a hosszú érés alatt. Amikor az utolsó formázás következett egy újabb adag kis liszttel, olyan illata volt, mint mikor forr a bor. Reméltem, hogy ez az erős íz megmarad majd a sütés után is, de tévedtem.

Elég gyorsan sütöttem. Fél óra fedővel, fél óra fedő nélkül, ezért a tészta nedvesebb maradt, szalonnásabb, de tökéletesen megsült. Ilyen struktúrát egyszerűen nem lehet botban kapni sehol, ahol eddig kenyeret vettem.

Két órányi hűlést követően a már így is botrányosan ropogós héját perverzül még jobban felfejlesztő pirítást követően került rá a sós vaj és a saját készítésű baracklekvár. És igen. Pont olyan finom, mint amilyennek kinéz. A kenyér héja roppanós, belseje rugalmasan szakad. A lekvár érett, zamatos és mivel a főzésnél nem turmixoltam le, hanem addig főztem, míg szét nem esett rostos, élő íze lett.

Előnyök, újítások: a sütés előtt belevágott kereszt beváltotta a hozzá fűzött reményeket, bármik is voltak azok és bármi is lett az eredménye, valamint a gyors sütés (nem vettem vissza a hőfokot egyáltalán az egész folyamat alatt) miatt sem maradt sületlen.

Hátrányok, váratlan eredmény: a hosszú kelesztéskor keletkezett aroma nem maradt meg, ellenben a tészta rendkívül ellágyult, amitől finom is lett, csak épp a sütőbe helyezéskor a kelleténél jobban szétterült, így nem lett elég magas. A másik dolog amire figyelni kell, hogy a kelesztésnél, ha etetésre kerül a sor (plusz liszt) akkor arányosan sót is kell adagolni, mert édes marad a tészta.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://onkenyes.blog.hu/api/trackback/id/tr233225757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

illesanagy 2011.09.16. 10:35:01

Itt az ideje, hogy vigyek egy kis zsírt.
süti beállítások módosítása